Search

Εύη Πολύζου

Όταν ήμουν μικρή μου άρεσε να αντιγράφω τα μανεκέν της τηλεόρασης, τις εκφράσεις, το περπάτημα, τις πόζες. Τα έδειχνα στην μαμά και στην γιαγιά και αυτές γελούσαν. Γενικά, μου άρεσε να παρατηρώ τους ανθρώπους. Για αυτό μπορούσα να μιμηθώ εύκολα τα οικεία μου πρόσωπα και την συμπεριφορά τους. Ήξερα πότε  μου έλεγαν ψέματα από τον τρόπο που με κοιτούσαν, δεν μπορούσαν να με ξεγελάσουν. Αργότερα, στο νηπιαγωγείο είχα την άνεση να μάθω 2 σελίδες απέξω χωρίς κανένα θέμα. Έκανα την παρουσιάστρια μιας σχολικής γιορτής. Δεν ήξερα γιατί μου ήταν τόσο εύκολο, το θεωρούσα παιχνίδι, που έκανε εμένα και τους γύρω μου να περνάνε καλά. Μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο.  

Στο δημοτικό ήμουν μέλος χορωδίας και ενίοτε τραγουδούσα και μόνη μου. Βλέπετε ήμουν από τα παιδιά που πήγαιναν ωδείο. Στο γυμνάσιο η ίδια πορεία συνεχιζόταν ως μέλος ορχήστρας πια. Όμως όλα αυτά τα χρόνια δεν είχα ξεχάσει τι ήταν αυτό που έκαιγε μέσα μου, που ήθελα να βγει προς τα έξω. Τόσα χρόνια στο σχολείο, λόγω του ότι ήμουν ένα ήσυχο παιδί που δεν προκαλούσε φασαρίες, δεν με επέλεγαν για ρόλους. Μια φορά που ρώτησα γιατί ,μου απάντησαν λέγοντας ότι φοβόντουσαν μήπως κόμπιαζα μπροστά στον κόσμο. Που να ήξεραν ότι μόνο μπροστά στον κόσμο νιώθω οικεία. Μέχρι και σήμερα δηλαδή. Μια άλλη φιλόλογος, που όπως έλεγε ‘έκανε χάρη’, σε ένα θεατρικό έργο με έβαλε να πω μια ατάκα. Αυτό γιατί σύμφωνα με την ίδια δεν είχα γράψει καλά στα αρχαία και ότι θα δυσκολευόμουν να θυμηθώ λόγια. Η μια ατάκα όπως και να το κάνουμε δεν ξεχνιέται…Το έργο αυτό θα το ανέβασε το μουσικό σχολείο σε συνεργασία με το σχολείο μας. Ο σκηνοθέτης ήθελε στις ενδιάμεσες σκηνές να παίζουν διάφορα χορευτικά και τραγούδια. Δήλωσα συμμετοχή, το μόνο παιδί από το σχολείο μου. Κατέληξα να παίζω σε όλο το έργο, κάνοντας και βοηθητικούς ρόλους. Λίγο πριν την πρεμιέρα ο σκηνοθέτης έπιασε την φιλόλογο  μπροστά μου και την ρώτησε γιατί δεν μου έδωσε έναν κανονικό ρόλο, τον είχα βοηθήσει πάρα πολύ όπως έλεγε και δεν μου άξιζε μια ατάκα. Εκείνη απάντησε ότι ο λόγος  ήταν τα αρχαία που εγώ δεν τα είχα πάει καλά . Εκείνος νευριασμένος της τα έψαλε και έφυγε. Στο τέλος της είχα γράψει 20.  

Φωτογραφία από το έργο "Μικρές Ιστορίες Φόνων" του Παναγιώτη Μπρατάκου.

Στο ωδείο ένα χρόνο μετά, όταν ήμουν τρίτη γυμνασίου, θα ανέβαζαν ένα μιούζικαλ για παιδιά. Εκεί ήθελαν παιδιά γυμνασίου να παίξουν τους βασικούς ρόλους. Μου είχαν προτείνει να παίξω. Η χαρά που είχα…πετούσα! Νόμιζα που λέτε ότι θα μου έδιναν κανένα μεγάλο ρόλο και ποιος ξέρει τι. Τίποτα! Έκανα μια αυστηρή δασκάλα για 5 λεπτά μετρημένα. Η απογοήτευσή μου; Τεραστία, όμως δεν το έβαλα κάτω. Είπα μέσα μου ότι αυτά τα 5 λεπτά θα είναι τα καλύτερα του έργου. Θυμάμαι έντονα την πρώτη πρόβα, είχα αργήσει καθώς είχα πιάνο πιο πριν και δεν γινόταν να χάσω το μάθημα. Όταν έφτασα μου φώναξαν ότι βγαίνω , ήταν η σκηνή μου.

Εγώ χωρίς άγχος, έπαιξα με μπρίο τον ρόλο μου χωρίς να δω ούτε την σκηνοθέτρια , ούτε και τον μαέστρο. Όταν τελείωσα με χειροκρότησαν, αφήνοντας με σύξυλη. Δεν θα ξεχάσω ποτέ που γύρισε η σκηνοθέτρια και ρώτησε τον μαέστρο <<Που την κρύβατε αυτή;>> και εκείνος απάντησε <<Ούτε εμείς το ξέραμε>>. Η παράσταση είχε πάει εξαιρετικά. Επαλήθευα μέσα μου ότι για αυτό είμαι και για τίποτα άλλο. Βέβαια μου το επαλήθευε και ο κόσμος, που μετά από βδομάδες με έβλεπαν στον δρόμο και με ρωτούσαν εάν ήμουν εγώ η αυστηρή δασκάλα του έργου.  
Στο λύκειο είχα την τύχη να συνεργαστώ με έναν Γάλλο σκηνοθέτη, που εξαιτίας ενός διαγωνισμού, ήρθε στην Ελλάδα για να κάνει σεμινάρια. Από καθαρή σπόντα βρέθηκα στην ομάδα του καθώς 1 μέρα πριν την παράσταση ,είχε φύγει ο μισός θίασος και έψαχναν άτομα. Μια φίλη μου τότε, μου τηλεφώνησε και μου είπε να πάω να τους βρω. Όταν έφτασα απλά διάβασα 5 λεπτά τα λόγια μου και έπαιξα. Με έπιασαν εκεί διάφοροι λέγοντας μου ότι τα κάνω λάθος.Τότε σηκώθηκε ο σκηνοθέτης, με έπιασε και μου είπε σε σπαστά Αγγλικά ότι αυτό περίμενε να δει τόσο καιρό και ότι δεν πρέπει να ακούσω κανέναν. Όταν τελείωσε η παράσταση, μου ζητήθηκε να ακολουθήσω την ομάδα στα Μεσάγγαλα όπου θα γινόταν η συνέχεια του σεμιναρίου. Οι γονείς μου με άφησαν και πήγα . Εκεί επί 6 ώρες κάναμε θέατρο κλόουνινγκ, όπου μαθαίναμε ουσιαστικά την απελευθέρωση. Την διαφοροποίηση του εαυτού από τον ηθοποιό και τον κλόουν. Όλοι οι αυτοσχεδιασμοί γινόντουσαν στα αλαμπουρνέζικα καθώς τα περισσότερα άτομα της ομάδας ήταν Γάλλοι, που δεν ήξεραν να μιλάνε Αγγλικά. Στο τέλος των σεμιναρίων παρουσιάσαμε τα δρώμενα μας, στους κατοίκους των Μεσαγγάλων, στην Λάρισα και στις δομές προσφύγων. O Jean-Pierre Besnard, ο σκηνοθέτης, ήταν ένας σημαντικός δάσκαλος .Ο ίδιος σκηνοθέτης και θιασάρχης, γυρνάει όλον τον κόσμο διδάσκοντας το θέατρο του καταπιεσμένου και το θέατρο κλόουνινγκ. Ένας άνθρωπος ανοιχτόμυαλος, που θέλει να σπάσει τα στερεότυπα.

Μέσα από το θέατρο πίστευε ότι μπορούν να αναδειχθούν οι διάφορες προκαταλήψεις αλλά ταυτόχρονα και να σπάσουν, αφήνοντας τον κόσμο να δει και μια διαφορετική οπτική.  Πάντα πίστευε ότι μπορώ να καταφέρω πολλά και ότι είμαι ικανή να κάνω αυτό που θέλω. Ο ίδιος μου είπε ότι με περιμένει στην Γαλλία στο θέατρό του όταν μεγαλώσω. Ίσως κάποια μέρα βρεθώ και εγώ στην Τουλούζη, ποιος ξέρει.Ύστερα, μεγαλώνοντας, ήθελα να περάσω σε μια σχολή όπου να μην σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο με το θέατρο ή την μουσική, αλλά να τα συνδυάζει αρμονικά με άλλα μαθήματα. Διάλεξα και πέρασα στο Τμήμα Επιστημών Προσχολική Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ότι πρέπει για πρώτο πτυχίο. Συγχρόνως, γράφτηκα και σε μια θεατρική ομάδα της Θεσσαλονίκης , όπου έμαθα τα βασικά της υποκριτικής τέχνης. Ήμουν εκεί τρία χρόνια. Γνώρισα απίστευτους ανθρώπους, φίλους μου πλέον, που μαζί μοιραζόμαστε το όνειρο μας. Φέτος, συμμετείχα σε μια παράσταση του Ηρακλή Δούκα, όπου έψαχνε πιανίστρια για το έργο ‘Broken Dreams’, το οποίο ήταν μια αλληγορία για την ίδια του την ζωή. Στο τέλος, βρέθηκα κανονικά να παίζω τον ρόλο της Billie Holiday. Ο ίδιος γνωστό πρόσωπο στην Θεσσαλονίκη ,καθώς είχε από τα μεγαλύτερα κλαμπ της δεκαετίας του 80΄στην πόλη. Εκεί πήγαινε όλη η αφρόκρεμα και όχι μόνο. Κάθε βράδυ γινόντουσαν τα περιφημά του σόους.

Φωτογραφία από το έργο "Δομές Προσφύγων"

Έχω παίξει σε παραστάσεις είτε ερασιτεχνικά ,είτε επαγγελματικά. Πλέον εργάζομαι ως δασκάλα πιάνου,  την μουσική όπως και να το κάνουμε δεν θα την αφήσω ποτέ. Πάντα μουσική με βοηθούσε στο θέατρο και το θέατρο με βοηθούσε στην μουσική. Λόγω της μουσικής μπορούσα στο θέατρο να καταλάβω τα διάφορα ηχοχρώματα της φωνής και  λόγω του θεάτρου να παίζω εκφραστικά πιάνο . Πάντα ο συνδυασμός των τεχνών βοηθάει. Τώρα, παράλληλα με την σχολή, γράφω μουσική και στίχους για το κουκλοθέατρο, παρακολουθώ μαθήματα φωνητικής και συνεχίζω τις σπουδές μου στο πιάνο. Τέλος, ακολουθώ τα όνειρά μου με οδηγό την θέληση αλλά και την τύχη. Γιατί πολλά πράγματα είναι και θέμα τύχης στο κάτω κάτω.  

Φωτογραφία από το έργο "Broken Dreams" του Ηρακλή Δούκα.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE